Cerca insegnamenti o docenti



Corporate Communication - programma
Corporate communication - programma

Stampa questa pagina

MARCO LUIGI ADRIA , responsabile dell'insegnamento

Corso di laurea in COMUNICAZIONE PUBBLICA E D'IMPRESA (COM) Immatricolati dall'a.a. 2015/2016 - Laurea Magistrale - CORPORATE COMMUNICATION - 2018/2019

Insegnamento obbligatorio
Anno di corso2s
Periodo di svolgimentoprimo trimestre
Settori scientifico disciplinari
  • SPS/08 - Sociologia dei processi culturali e comunicativi
Crediti (CFU) obbligatori9
Crediti (CFU) facoltativi-

Informazioni generali

Obiettivi: - Understanding the role of Corporate Communication as a management tool to build, develop, handle and protect the corporate reputation;
- Understanding how essential corporate reputation is in the management of the relationships with the company's internal and external stakeholders;
- Understanding how reputation and relationships can be determinant in the pursuing of business goals and results;
- Knowing what are the founding elements of the discipline, the processes, the tools and the modes to design effective communications (to serve the Corporation's purposes) while being coherent to the positioning and the core values of the Corporation.
The course is structured in order to allow the contextualisation of the principles already acquired by the students in previous courses (such as, for instance, marketing, advertising, public relations, human resources), and linking them to the wider corporate communication strategy.

Modalità di esame, prerequisiti, esami propedeutici

Esame in un'unica volta o suddiviso in partiunico
Modalità di accertamento conoscenzeEsame
Giudiziovoto verbalizzato in trentesimi

Organizzazione della didattica

Settori e relativi crediti

  • Settore: SPS/08 - Sociologia dei processi culturali e comunicativi - Crediti: 9
Attività didattiche previste

Lezioni: 60 ore

Ricevimento Docenti

Orario di ricevimento Docenti
DocenteOrario di ricevimentoLuogo di ricevimento
MARCO LUIGI ADRIA , responsabile dell'insegnamento